רה"מ נפגש עם רא"מ הולנד: "חולקים חזון וערכים משותפים"

שלמה ריזל No Comments on רה"מ נפגש עם רא"מ הולנד: "חולקים חזון וערכים משותפים"

לפיד: "ישראל חזרה למועצת האסוציאציה עם האיחוד האירופי אחרי יותר מעשור בעזרתה של הולנד. לכן, אני חושב שהפורום שלנו יהיה ההמשך הטבעי של המהלך הזה על מנת לחזק את היחסים בינינו.

ראש הממשלה יאיר לפיד עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה צילום: חיים צח/ לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (שני) עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, בלשכת רה"מ בקריה בת"א.

תחילה נפגשו המנהיגים בארבע עיניים ולאחר מכן, התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות הצוותים משני הצדדים. בפגישה השתתפה גם שרת האנרגיה קארין אלהרר.

ראש הממשלה לפיד בפתח פגישתם: "ביום חמישי נחתום על הסכם היסטורי עם לבנון. ישראל תהפוך בעתיד הקרוב לספקית גז גדולה לאירופה. בינתיים, עלינו לעבוד יחד למציאת פתרונות לאנרגיה ירוקה ומתחדשת לטווח הבינוני והארוך".

המנהיגים דיברו על שיתוף הפעולה האנרגטי בין ישראל לאירופה כמאמץ לסייע לה עם משבר האנרגיה.

כמו כן, ראש הממשלה לפיד וראש הממשלה רוטה, דנו בדרכים לחיזוק היחסים הבילטרליים בתחומים השונים, וביניהם אקלים ובינה מלאכותית.

המנהיגים שוחחו על הסוגייה האיראנית, בדגש על המחאות ברחבי איראן. רה"מ לפיד הביע הערכה לנשים האיראניות במאבקן לזכויות בסיסיות.

לפיד: "ראשית, תודה לך שהגעת לכאן. זה ביקור חשוב של חבר חשוב. חבר של ישראל וגם חבר אישי שלי. אנחנו חולקים חזון וערכים משותפים. שנינו מאמינים בדמוקרטיה ליברלית ובערכים ליברליים. זה הבסיס ליחסים בין שתי המדינות. בימים אלה, הערכים הללו נמצאים תחת מבחן. יש כאלה שנלחמים בהם.

"אם נסתכל על ההפגנות באיראן, אני חושב שהן מהוות השראה לכולנו – אנשים שמוכנים להילחם למען החופש שלהם ולסכן את חייהם למען זכויות בסיסיות.

"דיברנו היום על חיזוק היחסים בין המדינות שלנו ואני מקווה שנוכל בקרוב לאשר את הפגישה הבאה של הפורום הישראלי-הולנדי, שהוזנח במשך זמן ארוך מדי.

"ישראל חזרה למועצת האסוציאציה עם האיחוד האירופי אחרי יותר מעשור בעזרתה של הולנד. לכן, אני חושב שהפורום שלנו יהיה ההמשך הטבעי של המהלך הזה על מנת לחזק את היחסים בינינו.

"שרת האנרגיה כאן, אז יש נושא חשוב נוסף שעל סדר היום והוא – עתיד האנרגיה בזמנים מורכבים. ביום חמישי נחתום על הסכם היסטורי עם לבנון. ישראל תהפוך בעתיד הקרוב לספקית גז גדולה לאירופה. בינתיים, עלינו לעבוד יחד למציאת פתרונות לאנרגיה ירוקה ומתחדשת לטווח הבינוני והארוך.

לסיום, תודה שוב ידידי, על תמיכתך ארוכת השנים בישראל, בי אישית וברוך הבא".



0 תגובות